I Web Plaza
Image default
Marketing

Google Ads zelf doen of uitbesteden?

Je zult geld besparen.

  • Uitbesteden aan een bedrijf in plaats van een voltijdse werknemer aan te nemen.

  • Betaal voor een dienst in plaats van een werknemer.

  • Uitbesteden is kosteneffectiever dan een werknemer in dienst nemen.

Je moet je concentreren op je core business.

U moet zich concentreren op uw kernactiviteiten. U moet doen waar u goed in bent, niet waar iemand anders goed in is. Als je een klein bedrijf hebt en je wilt het laten groeien, dan moet je je richten op de activiteiten die het helpen groeien. Als je Google Ads uitbesteedt en de tijd gebruikt die vrijkomt doordat je dit niet zelf doet, dan zijn er andere dingen die je met die uren kunt doen.

De beste manier om meer uit uw bedrijf te halen is door de inkomsten te verhogen en tegelijkertijd de kosten te verlagen – geld erin stoppen in plaats van het uit te geven (meer geld in de cashflow).

Tijd is geld.

Het lijdt geen twijfel dat Google Ads zeer tijdrovend kan zijn. Het is veel werk om campagnes te maken, advertentiegroepen en zoekwoorden in te stellen, advertenties te schrijven en budgetten in te stellen. Misschien heb je al gemerkt dat de kosten van een uur van je tijd omlaag gaan naarmate je meer ervaring krijgt met Google Ads (dat wil zeggen, het kost minder tijd om een campagne op te zetten dan toen je voor het eerst begon).

Als je het grootste deel van je dag bezig bent met het beheren van je AdWords-account, dan is het waarschijnlijk de moeite waard om te overwegen deze taak uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau of freelancer die het werk in veel situaties beter kan doen dan jijzelf. Een goed agentschap zal ook zorgen voor het optimaliseren van uw account door het analyseren van de prestaties met behulp van tools zoals Google Analytics, zodat ze weten welke veranderingen moeten worden gemaakt voordat ze terug rapporteren met aanbevelingen over hoe de ROI nog verder te verbeteren!

Je hebt een frisse blik nodig.

Google Ads is een groot platform en som heb je een frisse blik nodig die kansen ziet en hiermee aan de slag kan gaan. Hiervoor kan je gebruik maken van een Online marketing bureau.

Het is zeker de moeite waard om iemand anders te betalen om uw Google-advertenties voor u te doen.

Je denkt misschien: “Ik doe het gewoon zelf. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.” Je hebt gelijk, het is niet zo moeilijk. Er zijn echter een paar goede redenen waarom het uitbesteden van Google Ads voor de meeste bedrijven de beste optie is:

  • Focus op je bedrijf: De tijd die je besteedt aan het werken aan advertenties kun je beter besteden aan iets anders dat meer geld oplevert voor je bedrijf (zoals verkoop).

  • Outsourcen is goedkoper dan een vaste werknemer aannemen: De meeste mensen willen hun Google Ads niet uitbesteden omdat ze al werknemers hebben en niet meer verantwoordelijkheid in hun bedrijf willen nemen. Dit betekent dat outsourcing zinvol is als je wat extra hulp wilt krijgen zonder nog een voltijdse positie in je bedrijf toe te voegen.

  • Met outsourcing kun je een nieuwe vaardigheid uitproberen zonder jezelf vast te leggen: Als je nog nooit Google Ads hebt geprobeerd maar het toch wilt proberen, is outsourcing een gemakkelijke manier om iets nieuws uit te proberen zonder al te veel tijd of geld te investeren om zelf te leren hoe het werkt. Op deze manier zijn er ook geen verloren investeringen als de dingen niet goed werken!

https://allinone-media.nl/