I Web Plaza
Image default
Business / Marketing and Advertising

Iedere dag artikel marketing

Artikel marketing is het onderdeel binnen internet marketing om websites, -shops en landingspagina´s te promoten. Promoten met behulp van artikel marketing is bedoeld om deze websites en/ of –shops met behulp van relevante artikelen , die gepubliceerd worden op externe websites, hoger te laten ranken in Google. Hoewel het niet geheel correct is, kan men stellen dat artikel marketing het zogenaamde linkbuilden heeft vervangen. Vroeger waardeerde Google een site waar veel externe verwijzingen (zonder inhoud) vanaf externe websites (zonder of met relevatie was niet belangrijk) naartoe wijzen hoog. Dit onder het mom, veel links van buiten, dan moet het wel belangrijk zijn. Echter dit werd uiteindelijk een “vak”, linkbuilden kon je uitbesteden naar goedkope landen om zoveel mogelijk links te laten leggen. Hierdoor ontstond een compleet “oneerlijk” beeld binnen de rankings vond Google en begonnen dit te zien als spammen. Uiteindelijk is deze manier van linkbuilden vrijwel verdwenen. Tegenwoordig wordt de ranking door andere zaken bepaald. Het belkangrijkste uitgangspunt blijft de website zelf. Met behulp van on-page SEO moet deze opgesteld en ingericht worden. Wanneer dit gereed is, moet de nieuwe website off-page behandeld worden.

Artikel marketing als off-page SEO ondersteuning

Zoals beschreven is het van belang om nadat een website online staat hem te voorzien van artikelen op externe website die voorzien zin van een linkverwijzing naar de website. Zonder ondersteuning van artikel marketing is dit te doen, maar zeer omslachtig, niet eenvoudig te managen en complex. Wanneer gebruik wordt gemaakt van een goede artikel marketing oplossing is dit veel eenvoudiger. Het enige waar men zich op moet richten is het schrijven van de juiste artikelen. Juiste artikelen zijn artikelen die minimaal 400 woorden bevatten, regelmatig moet het belangrijkste zoekwoord er in voorkomen en er moet linkverwijzing (ankertekst) gemaakt worden naar de website. Deze ankertekst moet regelmatig anders zijn, maximaal 5% het echte zoekwoord, verder frases (waarin het zoekwoord voorkomt) of zelfs eenvoudig de URL. Daarnaast is zeker net zo belangrijk dat het artikel relevant is, dat betekent dat het artikel een duidelijke relatie moet hebben met de website. Wanneer aan al deze zaken is voldaan, is nog een ding van belang, ieder artikel dat een linkverwijzing heeft naar de website moet uniek van inhoud zijn. Het is dus duidelijk dat dit genoeg aandacht vergt. Wanneer u dan ook nog al deze artikelen dagelijks zou moeten publiceren op te zoeken externe websites, met relevante categorieën en dergelijke, wordt het erg complex. Daarom een goede artikel marketing oplossing een ideale ondersteuning.